Artemiya

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 84
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


جاوا اسكریپت

تعبیر خواب آنلاین


آموزش هیپنوتیزم

 

مراحل يازده گانه:
1 -
شروع خواب مصنوعي: مکاني ساکت و دنج پيدا کنيد ، آرام روي صندلي اي راحت بنشينيد و يا در جايي نرم دراز بکشيد (گذاشتن موسيقي اي آرام يا صداي طبيعت مي تواند کيفيت کار را بهتر کند). سپس چشمها را بسته و از 10 تا 1 به صورت معکوس بشماريد به طوريکه شماره ها يک در ميان با دم و بازدم تنظيم شوند ، مثلا با شماره 10 ،نفسي عميق بکشيد و 15 ثانيه نگهداريد سپس با شماره 9 بيرون دهيد و همينطور الي آخر. . . در ضمن تصور کنيد لحظه به لحظه و با هر شماره بدن شما سنگينتر مي شود.
2 -
رها سازي پاها: ابتدا پاي راست خود را از انگشتانش تا کمر(يا تا زانو)در ذهن مجسم کنيد . آن را احساس کنيد و در ذهن خود تصور کنيد که تمام اجزاي آن مثل خمير شل ، گرم و سنگين شود ؛ سنگين سنگين ،اين کلمه را 5 بار تکرار کنيد ؛ وارد جزئيات شويد و سعي کنيد به ترتيب عمل کنيد يعني به خود القا کنيد که پاي راستتان تا کمر از نوک انگشتان ، پاشنه پا ، کف پا، ساق پا، ران و... همه و همه شل ، سنگين و گرم شده اند بعد همينطور پاي چپ(براي اينکار مي توانيد در ذهن خود 5 بار به پاهايتان دستور بدهيد که آرام سنگين و گرم شو و بگوييد لحظه به لحظه پاهايم گرمتر و سنگينتر و شل تر مي شوند . احساس سه کلمهً گرم ، سنگين و شل را مدام در ذهن خود تکرار کنيد .)
3 -
رها سازي تنه: يک نفس نيمه عميق و آرام بکشيد و همه بدنتان را رها کنيد.حالا عضلات شکم ، سينه ، سرسينه ها و پهلوها را رها کنيد ؛ تصور کنيد تمام قسمتهاي بدنتان شل شده اند لذا اين قسمتها را ، راحت ، آسوده ، شل ، سنگين و گرم شده باور کنيد ، مي توانيد 5 بار ذهني بگوييد از کمر تا کتفم شل و سنگين شده و لحظه به لحظه گرمتر و شل تر و روانتر مي شود .(به تصوير کشيدن اجزاء بدن در ذهن به صورت ماده اي مثل خمير يا هر ماده اي که در حال وارفتن و روان شدن باشد بسيار کمکتان مي کند)
4 -
رها سازي دستها: منظور ، قسمت مچ دست تا انگشتان مي باشد ؛ پس ابتدا دست راست و سپس چپ خود را رها و شل کنيد ،دقيقا مانند مراحل قبل ؛يعني تصورکنيد تمام اجزاي دست مورد نظر شل و سنگين شده .بهتر است از نوک انگشتان شروع کنيد و 5 بار به خود بگوييد دست چپم شل و سنگين شده است ،آرام و رها .
5 -
رها سازي کتفها و بازوها: کتفها و بازوهايتان را شل ، سنگين و بدون هيچ انقباضي قرار دهيد (همانطور که با اعضاي قبلي رفتار کرديد) ، مي توانيد تصور کنيد همينطور که بازوهاي شما سنگين، شل و گرم مي شوند به تدريج مثل خميري نرم ، روان به سوي پاهايتان در جريان است .
6 -
رها سازي سر: حال نوبت عضلات گردن ، فک ، چانه ، صورت ، لبها ، گونه ها ، پيشاني ، گوشها ، ماهيچه هاي زير چشم و موها رسيده است .تصور کنيد اختيار اين قسمتها دست شما نيست و همه شان شل ، گرم ، سنگين و مايع شده اند ؛ رهايشان کنيد و در ذهن ببينيد صورتتان آرام و آسوده شل شده است .
7 -
چسباندن پلکها: اکنون تصور کنيد پلکهايتان شديداً به هم چسبيده اند ، يعني تصور کنيد آنها را با قويترين چسب دنيا به هم چسبانده اند و شما در ذهن خود مجسم کنيد که نمي توانيد چشمهايتانرا باز کنيد آرام آرام عضلات صورت را شل کرده و رهايشان کنيد .
8 -
پاکسازي آلودگيها: در اين مرحله در ذهن و خيال خود تصور کنيد هوايي زلال و شفاف (ترجيحا قابل رويت) به درون ريه هايتان مي فرستيد به طوريکه اين هوا علاوه بر ريه ها ، به تمام سلولها و اتمهاي اجزاي ديگربدن نيز وارد شده و همه عضلات داخلي و ماهيچه ها و مغزتان را پاک پاک پاک ، صاف و زلال و شفاف مي کند و به همين دليل هواي وارد شده سياه رنگ مي شود ؛ پس در بازدم ، آن رنگ سياه که در واقع بيماريها ، نقطه ضعفها ، ناراحتي ها و مشکلاتتان است بيرون مي رود . اين تنفس شامل دم پاک و بازدم سياه رنگ را مرتب تکرار کنيد و تصور کنيد که با بيرون رفتن تنشها و بيماريها به صورت دود سياه ، لحظه به لحظه شادابتر و سرحالتر مي شويد و رفته رفته رنگ سِاه بازدمها نيز کمتر مي شود تا آنجا که هم دم و هم بازدمتان زلال و شفاف و پاک مي شوند و در واقع تمام سلولهاي بدنتان را پاک و تميز و جوانتر شده مي بينيد .
9 -
افزايش کيفيت آرامش: تصور کنيد کنار دريا در ساحلي بسيار زيبا يا کنار رودخانه اي جنگلي يا در باغي سرسبز و آرام يا روي تشکي نرم و لطيف يا قايقي راحت در وسط اقيانوسي آرام زير گرماي مطلوب خورشيد ونسيم خنک پرطراوتي(و خلاصه هر مکان و فضاي آرامشبخشي که بودن در آنجا را دوست داريد )دراز کشيده ايد ؛ احساس کنيد که نسيم دريا يا صداي آب شما را آرام و آرامتر مي کند ، خورشيد به صورت حرارتي مطبوع بر شما مي تابد و بدنتان را نوازش و گرم مي کند . حالا در ذهن بگوييد لحظه به لحظه آرامتر مي شوم ، دستهايم ، پاهايم ،کمرم ،سينه ام ،شکمم ،عضلات صورتم همه سنگين و سنگين تر مي شوند .دست چپم ، سنگين شده سنگين سنگين ، دست راستم شل و آرام شده سنگين سنگين ، گرم گرم ؛ هر نفسي که مي کشم مشکلات ، تنشها ،بيماريها و انقباضها از بدنم حذف ميشود و من آرام و راحتم ، پاهايم ، سينه ام و سرم سنگين و گرمند ، من راحتم من آرامم . در اوج نشاط وآرامش ، آسوده و راحت ، رها و آزاد و شاد و اميدوار .(دقت کنيد که تکرار اين کلمات و تصور کردن دوباره اجزاي بدن به صورتي آرام در افزايش کيفت آرامش شما بسيار مهم است).

10 -
تلقين خواسته ها: اين مرحله ، مرحله تلقين دقيقتر آمال است ؛ هر چه مي خواهيد و هر آرزوئي که داريد به صورت جمله اي کوتاه در ذهن خود بيان کنيد مثلا بگوئيد من هر لحظه به لحظه و روز به روز از هر لحاظ بهتر مي شوم يا من در درسها يا کارم موفق هستم ،يا من ثروتمندم ،يا من سالمم . حتما اين جملات را به زبان حال (نه اينکه از اين به بعد مي خواهم باشم)و با ساختاري مثبت بيان کنيد (ا زکلمات منفي و کلمه نه خودداري کنيد) . جملات را چندين بار تکرار کنيد و تصور کنيد که به هدف خود رسيده ايد .دوستان را ببينيد که برايتان شادماني مي کنند ، صداها را بشنويد که به شما تبريک مي گويند ، افراد و دوستان شما را در بغل کرده مي بوسند و موفقيتتان را تبريک ميگويند ، احساس بسيار بسيار خوبي داريد .خوش به حالتان.
11 -
بيدار شدن از خواب مصنوعي: آرام آرام از 1 تا 10 بشماريد ، با هر شماره تنفس را تندتر کنيد کوتاه و سريع ، و به خود بگوييد وقتي به 10 رسيدم چشمهايم را باز مي کنم ، شاداب و سر حالم ، کاملا با نشاط و سرحال ، خوشحال و پر انرژي . انگشتان پاي راست را تکان بدهيد ، آنگاه انگشتان پاي چپ ،ساق پاي راست و ساق پاي چپ ؛رانها را به حرکت درآوريد ؛ پاها را بالا بياوريد ؛ دستهايتان را تکان دهيد ؛ گردنتان و عضلات صورت را منقبض کنيد ، تکان بخوريد ، شاد و سر حال چشمها را باز کنيد و بعد از 30 ثانيه بنشينيد با اين عمل شما امواج آلفا مغز خود را فعال مي کنيد .( تذکر مهم اينکه در مرحله 11 حتما با تلقين معکوس ، حالت سنگيني و کرختي بدنتان را حذف کنيد مثلا بگوييد پاي چپم سبک شده ، دمايش عاليست و راحتم ، همچنين حتما تلقين کنيد من بعد از بيداري شاد و سرحال و پر انرژي مي شوم ، تمام اعضاي بدنم در حالت عادي راحتتر و پر انرژي اند.)
مرا به ذهنت ، نه به دلت بسپار ، من از گم شدن در جاهای شلوغ می ترسم . . .

 

نويسنده: Amir تاريخ: دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

علاقمندی همسرتان را زیاد کنید

 

برای کنترل مردان عشق ابزار کارا تری از شهوت است. بعد از چند سال اول زندگی معمولاً خانم ها از کاهش رقبت شوهران نسبت به خود شکایت می کنند. دلیل این کاهش علاقه کاهش شور و هیجان اولیه است چون دیگر آن جاذبه جنسی به شدت اوایل ازدواج نیست و مردان مانند اوایل زندگی از رابطه خود لذت نمی برند.
برای اینکه مرد زندگی خود را اغوا کنید و او را علاقمند نگه دارید، باید نقش یک افسونگر را بازی کنید و کاری کنید که عاشق شما باشد.
در این مقاله نکاتی را برای شما بیان می کنیم که به کمک آن می توانید شوهرتان را به گونه ای شورانگیز نسبت به خود وابسته و علاقمند سازید و مسحور خود سازید.
دلفریب باشید
نقش یک پری دریایی را بازی کنید. یک پری دریایی با اینکه بسیار زیباست خود را در معرض دید قرار نمی دهد. در رابطه خود کمی رمز راز به عنوان چاشنی وارد کنید. مقدار کمی طفره رفتن اشتیاق او را برای بدست آوردن شما بیشتر می کند. هیچگاه بدن خود را بیش از حد درمقابل همسر خود به نمایش نگذارید. اگر در روابط خود غیر قابل پیش بینی باشید این کار باعث می شود شور و اشتیاق او را بیشتر کنید. پیام های متناقض و گیج کننده برایش بفرستید می توانید سرکش و سپس رام باشید معصومانه رفتار کنید آنگاه مانند افراد شرور رفتار کنید. این گونه رفتارها سبب می شود همسر شما سعی کند بیشتر متوجه شما شود و بیشتر شما را کشف کند.
از خوب بودن زیادی پرهیز کنید
اگر تمام سعی خود را برای بسیار خوب و فرمانبردار بودن بکار گیرید احتمالاً در پایان روز بسیار از رفتار خود راضی خواهید بود اما با محبت بیش از حد در عمل از جاذبه و شدت اغواگری خود کاسته اید و حتی ممکن است پس از مدتی باعث دلزدگی همسر خود شوید. وقتی یک تقاضای طبیعی دارید همسرتان به عنوان فردی پر توقع به شما نگاه می کند. نیکی بیش از اندازه به ندرت کسی را شیفته می کند.
بعضی اوقات قسمت های کوچکی از سیاهی های شخصیت خود را نشان دهید. گاه کمی بی رحمی از خود نشان دهید یا حتی اگر لازم دیدید کمی هم کارهای زشت انجام دهید ولی مراقب باشید کارهای مبتذل و بی ارزش انجام ندهید.
جاذبه ظاهری داشته باشید.
آنچه مردان می بینند برایشان بسیار مهم است. و در آنها کشش یا دافعه ایجاد می کند در حالیکه خانم ها با مغز خود عشق می ورزند مردان از طریق آنچه می بینند مجذوب می شوند. بسیار مهم است که خود را برای همسر خود سرحال و جذاب نگه دارید. بعد از ازدواج شما یک مسئولیت مهم داریدکه نباید با خود خواهی از زیر آن شانه خالی کنید. باید خود را آراسته کنید، باید از نظر بدنی متناسب باشید از پوست و موی خود مراقبت کنید و از نظر روحی فردی پرانرژی باشید.
همه این کارها نه تنها به دوام زندگی زناشویی شما کمک می کند بلکه سبب اعتماد به نفس بالای شما می شود.
اگر چه بهتر است در اجتماع با سلیقه همسر خود رفتار کنید ولی شما به عنوان زنی جذاب، خوش تیپ، باوقار، باعزت نفس بالا، شیک و مرتب سبب اعتماد به نفس بالای شوهر خود خواهید شد. و در این میان زنان دیگر کمتر می توانند در مقابل چشمان همسر شما دلربایی کنند. و البته فراموش نکنید به گونه ای لباس بپوشید که نظر مردان دیگر به سمت شما جلب نشود چون در رابطه شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.
نیازهای مزاجی و ذهنی همسر خود را فراموش نکنید
در حالی که برای حفظ همسر خود تلاش می کنید نباید از نیازهای احساسی و فکری همسر خود غافل شوید. رنگ مورد علاقه او، خواندنی های مورد علاقه اش، فیلم ها و کتاب هایی که دوست دارد همه را باید بدانید و هر از چند گاهی او را غافلگیر کنید و یکی از آن چیزهایی که به آن علاقه دارد به او هدیه بدهید. طرز تهیه خوراک، دسر و یا نوشیدنی مورد علاقه او را پیدا کنید و آن را برای وقتی که از سر کار به خانه بر می گردد حاضر کنید. خود را با آنچه دوست دارد و دوست ندارد و حوصله او مطابقت دهید.
همه انسان ها تمایل دارند خود را در ظاهر خویشتندار و فردی که به فکر دیگران است نشان دهند ولی در عمل همه ما در نهایت افرادی خود خواه هستیم و قبل از هر کسی به خود اهمیت می دهیم بنابراین اگر همسر خود را به اندازه کافی (نه بیش از حد) نوازش کنید او را به خود وابسته کرده اید.
به همسر خود احترام بگذارید
بسیاری از خانم ها فکر می کنند بزرگترین نیاز مردان به آنها نیاز جنسی است ولی در حقیقت این است که آنها بیش از هر چیزی احتیاج به احترام آن هم از شریک زندگی خود دارند. با او به گونه ای صحبت کنید و همینطور به گونه ای رفتار کنید که شوهرتان احساس کند برایش ارزش زیادی قائل هستید.
اعتماد به نفس او را تقویت کنید.
مردها برخلاف ظاهرشان همانند کودکان هستند که می خواهند از آنها تعریف و تمجید شود. اعتماد به نفس او را با تایید تصوراتش نسبت به خودش تقویت کنید. این کار شما سبب می شود او همه چیز را با شما در میان بگذارد. با صداقت و گاه با زیرکی همه رفتارهای خوبش را به او بگویید. اگر روزی یک بار به او بگویید که دوستش دارید سبب می شود احساس خوبی در او ایجاد کنید.
او راتشویق کنید
وقتی همسر شما تلاش می کند مشوق او باشید. و بگویید که به او کاملاً ایمان دارید. حتی اگر همسرتان خرابکاری کرد به جای اینکه در مقابل او قرار گیرید و او را سرزنش کنید بگویید دفعه بعد حتماً موفق می شوی. از همسر خود به خاطر تلاشی که کرده است قدردانی کنید. این کار باعث می شود عصبانیت او تخلیه شود و رفتار بدی که احتمالاً با شما خواهد داشت خنثی شود. مردها وقتی که از همسر خود احساس برتری می کنند امنیت را حس می کنند بنابراین سعی کنید این گونه تظاهر کنید.
حتی اگر با همسر خود اختلاف نظر اساسی دارید هیچگاه از کلمات بد و خشن استفاده نکنید چون این کار صدمات جبران ناپذیری به روابط شما می زند.
حساس باشید
در رختخواب نسبت به همسر خود بسیار حساس باشید. وقتی مربوط به مسائل جنسی می شود مردان بسیار حساس می شوند. اینکه مردی نتواند همسر خود را ارضاء کند بسیار او را دلسرد می کند. اگر ناتوانی او را در روابط جنسی آشکارا به نمایش بگذارید مانند این است که بدترین ناسزاها را به همسر خودنسبت داده اید. نتیجه این کار کاهش قدرت و اعتماد به نفس همسر شماست و روابط شما از این هم بدتر خواهد شد.
از قدرت و عملکرد همسر خود تعریف کنید و به او بگویید که وقتی با او در رختخواب هستید احساس خوبی دارید. بدین ترتیب او را تقویت کرده اید و روحیه ای خوبی خواهد داشت و شما هم از این رابطه راضی تر خواهید بود.
تجربه کنید و از آنها استفاده کنید
لباس زیرهای جذاب و زیبا بخرید تا همسر خود را تحریک کنید. آنگاه نسبت به او بی تفاوت باشید اگر همسرتان ابراز تمایل کرد به او اجازه دهید. اگر از بعضی کارها او خوشتان نمی آید یا بعضی کارها را به خوبی نمی داند با زیرکی به او بفهمانید حتی می توانید با اشاره یا با دست خود به او بفهمانید که چه بکند یا می توانید بگویید اگر اینکار را بکند بهتر است و در عین حال از او تعریف کنید و بگویید که به خوبی این کار را انجام می دهد.
پیشقدم شوید
اجازه ندهید همیشه او پیش قدم شود. با همه حرف هایی که زدیم بد نیست که گاهی شما پیش قدم شوید. این کار باعث می شود شوهر شما احساس کند او را می خواهید. این را در مغز خود فرو کنید هیچگاه خود را از رابطه ای که دارید بیش از حد هیجان زده نشان ندهید. مردان به زنانی که به آنها کم توجهی می کنند بیشتر متمایل می شوند.
مردها برای ایجاد رابطه به زمان نیاز دارند. آنها را درک کنید و صبور باشید و با هم همکاری کنید به این ترتیب روی رابطه ای عمیق و قوی سرمایه گذاری کرده اید که به این راحتی شکسته نمی شود.

 

 

نويسنده: Amir تاريخ: دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

آموخته های چارلی چاپلین

 

آموخته ام ... که گاهی تمام چیزهایی که یک نفر می خواهد، فقط دستی است برای گرفتن دست او، و قلبی است برای فهمیدن وی
آموخته ام ... که راه رفتن کنار پدرم در یک شب تابستانی در کودکی، شگفت انگیزترین چیز در بزرگسالی است
آموخته ام ... که زندگی مثل یک دستمال لوله ای است، هر چه به انتهایش نزدیکتر می شویم سریعتر حرکت می کند
آموخته ام ... که پول شخصیت نمی خرد
آموخته ام ... که تنها اتفاقات کوچک روزانه است که زندگی را تماشایی می کند
آموخته ام ... که خداوند همه چیز را در یک روز نیافرید. پس چه چیز باعث شد که من بیندیشم می توانم همه چیز را در یک روز به دست بیاورم
آموخته ام ... که چشم پوشی از حقایق، آنها را تغییر نمی دهد
آموخته ام ... که این عشق است که زخمها را شفا می دهد، نه زمان
آموخته ام ... که وقتی با کسی روبرو می شویم انتظار لبخندی جدی از سوی ما را دارد
آموخته ام ... که هیچ کس در نظر ما کامل نیست تا زمانی که عاشق بشویم
آموخته ام ... که زندگی دشوار است، اما من از او سخت ترم
آموخته ام ... که فرصتها هیچ گاه از بین نمی روند، بلکه شخص دیگری فرصت از دست داده ما را تصاحب خواهد کرد
آموخته ام ... که آرزویم این است که قبل از مرگ مادرم یکبار به او بیشتر بگویم دوستش دارم
آموخته ام ... که لبخند ارزانترین راهی است که می شود با آن، نگاه را وسعت داد

عزیز ترین شخص تو زندگیم رو از دست دادم . دیگه زندگی برام معنا نداره خواهرگلم

 

 

 

نويسنده: Amir تاريخ: دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

اخبار

پیروزی تیم ملی کشورمون رو تو بازی اول در برابر اندونزی به همه ایرانی های طرفدار فوتبال تبریک میگم .

 

 

امیدواریم که تو همه ی بازی ها اینطوری نتیجه بگیره ،داغ جام جهانی نمونه تو دلمون .

منتظر اخبار جدید از بازی باشید

 

 

 

نويسنده: Amir تاريخ: شنبه 12 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

افزایش میل پسران به ازدواج موقت

 

هفته نامه سلامت نوشت: مجرد ماندن یک میلیون دختر تا 10 سال آینده در کشور خبری بود که واکنش‌ها و بازتاب‌های گسترده‌ای داشت. یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از دکتر شهلا کاظمی‌پور، معاون مرکز مطالعات و پژوهش‌های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه این خبر را منتشر کرد؛ خبری که کاظمی‌پور خود از آن بی‌خبر بود.
منتقدان بر این نظریه، معتقد هستند که دامن زدن به مسئله کمبود پسر در جامعه و اعلام آمار آن نه‌تنها مشکلی را حل نمی‌کند و باعث نمی‌شود دختران جامعه به فکر ازدواج بیفتند و آمار طلاق پایین بیاید بلکه باعث بروز اختلالات روانی بین افراد جوان جامعه نیز می‌‌شود.
حالا اینکه دکتر شهلا کاظمی‌پور براساس چه فرمولی به عدد 1 میلیون نفری رسیده سوالی است که او پاسخ می‌دهد: «دهه 70 بود که براساس تحقیقات به دست آمده، ما به این نتیجه رسیدیم که قاعده هر سنی ایران بعد از انقلاب اسلامی به دلیل افزایش باروری در سطح وسیعی قرار گرفته است از آنجایی که در همان زمان عرف تفاوت سنی ازدواج در کشور حدود 5سال بود، باید زنان 15 تا 29 سال با مردان 20 تا 34 سال ازدواج می‌کردند. پس از انجام این محاسبه، مشاهده شد تعداد زنان مجرد بیش از مردان است. از نظر تناسب، تعداد دختران در مقایسه با پسران به یک نسبت است اما وقتی اختلاف سن را ملاک قرار می‌دهیم به دلیل وسیع‌ بودن هرم سنی، آمار و ارقام تغییر می‌کند
وی می‌افزاید: «آن زمان اختلاف سنی زوجین به عنوان یک هشدار تلقی شد. در سال 85 تعداد دختران مجرد به یک میلیون نفر رسید که براساس تحقیقات اگر این اختلاف سنی کاهش پیدا نکند و همین روند ادامه داده شود، بی‌شک تعدادی از دختران در تجرد قطعی باقی خواهند ماند. با توجه به اینکه ما بحث طلاق و بیوه شدن را هم داریم و برخی از زنان ما به ازدواج دوم روی می‌آورند همان شانسی که امکان دارد یک دختر مجرد برای ازدواج داشته باشد با افزایش آمار بیوه شدن از دست خواهد رفت. در نتیجه اگر در گذشته حدود 2 درصد از زنان 40 تا 54 سال در تجرد قطعی باقی می‌ماندند الان این درصد علاوه بر آنکه زیاد می‌شود سن تجرد نیز از 40 سال به 30 سال خواهد رسید که این بحث در سال 85 مطرح شد
آمار مجرد‌ها
بنا به گفته‌های دکتر کاظمی‌پور از زمان انجام محاسبه‌های آماری برای تعیین جمعیت زنان، مجرد 5 سال می‌گذرد و این عدد در حال حاضر دستخوش تغییراتی شده است. اجرای قانون کنترل موالید از ابتدای سال 1367 باعث تغییرات چشمگیری در قاعده باروری شد به گونه‌ای که اگر همان روش محاسبه را در سال 90 انجام ‌دهیم نمودار به سطح مع***ی خواهد رسید به این معنا که تعداد زنان کمتری با مردان بیشتری ازدواج خواهند کرد.
براساس تحقیقات به دست آمده از سوی این جامعه‌شناس در سال جاری تعداد دختران مجرد از یک میلیون به رقم 400 هزار و 75 نفر رسیده است؛ محاسبه‌ای که به گفته دکتر کاظمی‌پور به دلیل نبود آمار سرشماری دقیقه در سال 90 به سختی صورت گرفته است.
در سال جاری جمعیت مردان مجرد 15 تا 39 سال در کشور 6 میلیون و 328 هزار نفر و جمعیت زنان در همین طیف سنی، 6 میلیون و 83 هزار نفر است که اختلاف این دو گروه رقمی معادل، 475 هزار نفر است که به مرور زمان این نسبت‌ها دستخوش تغییرات خواهد شد.
محاسبات صورت گرفته از سوی این جامعه‌شناس شخص می‌کند که در سال 85 جمعیت زنان مجرد هرگز ازدواج نکرده 35 سال به بالا، 308 هزار نفر بوده که شاید از این جمعیت تنها 10 درصد از آنها تمایلی به ازدواج نداشته و مابقی فرصت ازدواج را به دست نیاورده و در تجرد باقی مانده‌اند. هرچه ازدواج در سنین پایین‌تر اتفاق بیفتد اختلاف سنی کمتر خواهد بود و هرچه این سن افزایش پیدا کند، این اختلاف سن بیشتر خواهد شد چراکه مردانی با سنین بالا ترجیح می‌دهند با دخترانی بسیار جوان‌تر از خود ازدواج کنند و هرچه سن ازدواج آقایان بیشتر شود به همان نسبت دختران بیشتری نیز مجرد باقی خواهند ماند.
افزایش میل پسران به ازدواج موقت
ازدواج پدیده‌‌ای است اجتماعی و کمتر کسی پیدا می‌شود که حاضر به ازدواج نباشد شاید زمان ازدواج دستخوش تغییراتی شود اما این امر تقریباً برای تمامی افراد جامعه امری عادی محسوب می‌شود. بررسی‌های صورت گرفته توسط جامعه‌شناسان نشان می‌دهد که افزایش سن ازدواج بیشتر روی دختران تأثیر نامطلوب خواهد گذاشت تا پسران ،مردان به دلیل آنکه انتخاب‌گر هستند، در هر سنی که تصمیم به ازدواج بگیرند این اقدام با کمی تأخیر عملی خواهد شد اما برای دختران اجرای این تصمیم با مشکلاتی همراه خواهد بود که گهگاهی به دلیل بالا رفتن سن فرد خواسته آنان اجرایی نمی‌شود.
به گفته معاون پژوهشی مرکز مطالعات جمعیتی آسیا و اقیانوسیه، شاید نبود امنیت شغلی مناسب، تورم، هزینه‌های کمر‌شکن زندگی از دلایل گریز جوانان از ازدواج است اما عمده‌ترین علت آن بالا رفتن سطح توقع و زیاده‌خواهی دختران مجرد است و این باعث می‌شود که مردان برای ارضای نیاز جنسی خود تن به روابط فرازناشویی یا ازدواج موقت دهند. تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که یکی از دلایل بالا رفتن سن ازدواج داشتن روابط جنسی آزاد است و همین امر باعث به تأخیر انداختن امر ازدواج خواهد بود.
کاظمی‌پور می‌افزاید: «برخی از پسران مجرد برای ارضای نیاز جنسی به زنان مطلقه و بدون همسر گرایش پیدا می‌کنند و برای مشروعیت بخشیدن به این رابطه تن به ازدواج موقت می‌دهند و پس از امکان سپری کردن مدت زمان مشخص و فراهم کردن مدت زمان مشخص و فراهم کردن یک زندگی دایم تصمیم می‌گیرند ازدواج کنند
شاید شرایط اقتصادی نامطلوب پسران را نسبت به امر ازدواج سردتر می‌کند اما از نگاه این جامعه‌شناس، زیاده‌خواهی دختران و خانواده‌های آنها عمده‌ترین دلیل برای عدم ازدواج است که همین مسئله به مرور زمان و با افزایش سن به عنوان بحران و غدغه به حساب خواهد آمد. به گفته جامعه‌شناسان، عملکرد ضعیف وسایل ارتباط جمعی و نپرداختن به مسائل و مشکلات پیش از ازدواج جوانان و پاک کردن صورت مسئله به جای حل آن، به تصویر کشاندن زندگی تشریفاتی در ابتدای زندگی مشترک و تبلیغ زندگی ساده و نسخه پیچی برای حل آن با عملکرد خانواده‌ها هنگام ازدواج و تغییر فرهنگ غنی ایرانی از دلایل سبب‌ساز بحران ازدواج در کشور است.

 میدونی فرق تو با عطر چیه ؟ عطر یه روزی گل بوده اما تو همیشه گلی عزیزم .

 

نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

عطر درمانى


 
عطر درمانى
بيش‏تر مردم آگاهند كه گياهان عناصر شيميايى گوناگون دارند كه مى‏توان آن‏ها را استخراج و استفاده‏هاى مفيد متعدد كرد.
در این روش، عطر گياه از روغن‏هاى بودار ساخته شده كه در ساعات متفاوت شبانه روز به مقادير گوناگون در اندام‏هاى متفاوت گياه وجود دارند.
اين روغن‏هاى طبيعى را نوعى نمودار شخصيت گياه تصور مى‏كنند. گياه‏شناسان تصور مى‏كنند كه جريان گردش و تمركز آن‏ها در اندام‏هاى متفاوت گياه بستگى به وضعيت خورشيد و فصل سال و به ويژه بستگى به وضع كره ماه نسبت به زمين دارد. كيفيات و آثار شيميايى و درمانى يك عطر خاص گياهى همچنين بستگى به اندامى از گياه دارد كه از آن استخراج شده است.
اين روش چگونه عمل می کند؟
پوست بدن انسان خيلى بيش از آن كه تاكنون تصور كرده‏ايم توان جذب دارد. تحقيقات هم اكنون ثابت كرده‏اند كه برخى داروها را اگر به مدت كافى با نوارهاى خاص نگه دارنده روى پوست بدن قرار دهند آن‏ها به آسانى جذب پوست شده و آثار درونى مى‏گذارند.
مواد بودار ذراتى پخش مى‏كنند كه آن‏ها را ملكول‏هاى بودار يا ملكول‏هاى ناشر بو مى‏نامند. دماغ انسان اين ملكول‏هاى ناپيدا را مى‏گيرد و سپس اطلاعاتى ويژه از آن‏ها به چند بخش خاص مغز مى‏فرستد و مغز آن اطلاعات را به عنوان بوهاى آشنا يا بيگانه يا دلپسند يا خوب يا بد و غيره طبقه‏بندى و تفسير مى‏كند.
روش اجرا چگونه است؟
شمارى درمانگران آن‏ها را مانند داروهاى ديگر تجويز خوراكى مى‏كنند؛ برخى ديگر آن‏ها را در شكل بخار تنفسى تجويز مى‏كنند؛ و ديگران آن‏ها را براى مالش روى پوست تجويز مى‏كنند يا خود روى پوست بيمار ماساژ مى‏دهند. درمانگرانى هم هستند كه مخلوطى از هر سه گونه كاربردهاى روغن‏هاى معطر را به كار مى‏گيرند.
اين روش چه کاربردی دارد؟
اين روغن‏ها را در نزديك به يكصد بيمارى و وضعيت نامطلوب جسمى و روانى - عصبى به كار گرفته و نتايج درمانى خوب كسب كرده‏اند ولى اينجا تنها برخى از آن‏ها را نام مى‏بريم؛ انواع زخم‏ها و سوختگى‏ها و ورم‏ها، داغ‏هاى روى پوست، انواع جوش‏هاى چهره، كشيدگى‏هاى مولد زايمان )كه قابل پيشگيرى با روغن مناسب نيز هستند(، انواع دردهاى عضلانى و مفصلى، انواع بيمارى‏هاى ريوى چون آسم و برونشيت، سرماخوردگى، ناراحتى‏هاى روده بزرگ، ناراحتى‏ها و بيمارى‏هاى معده، يبوست، سرفه، غده‏ها يا كيست‏هاى درونى و بيرونى، افسردگى روانى، غش، اسهال، تب، اگزماى پوستى، بواسير، گازهاى زياد گوارشى، سردرد، سوء هضم، روماتيسم، شوك‏هاى جسمى و روانى، سينوزيتيس، پوست خشك يا چرب يا خيلى حساس يا خيلى تحريك شده، گلوى ناراحت، درد دندان، درد پشت، ضعف جنسى، و غيره. افزون بر آن‏ها كه نام برديم و نبرديم، روغن‏هاى معطر گياهى را مى‏توان براى تحريك و تقويت اشخاص ضعيف و سست يا آرام كردن اشخاص ناراحت، و وسواسى و نگران استفاده كرد.
چه انتقاداتی به این روش وارد است؟
روش عطر درمانى ممكن است به علت هزينه نسبتاً گران آن هيچ گاه استفاده خيلى گسترده نيابد. توليد روغن‏هاى معطر گياهى و نگهدارى آن‏ها كه بايد در شرايطى خاص باشد تا خواص آن‏ها ناپديد نشوند هزينه نسبتاً گران دارد و البته هشت تا ده جلسه درمان نيز ارزان نيست. بنابراين چون روش عطر درمانى زمانى نسبتاً دراز مى‏گيرد تا نتايج درمانى مطلوب دهد و از داروهاى نسبتاً گران‏بها استفاده مى‏كند، امكان اين كه يكى از روش‏هاى خيلى گسترده پزشكى شود اندك است.

 

امیدوارم که خوشتون اومده باشه

نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

اطلاعات شما در شبکه‌های اجتماعی از «بمب اتم» هم خطرناک‌تر است

دکتر حسن عباسی گفت: اگر شما در فضای سایبر بی محابا حضور داشته باشید به درد فردای کشور نمی خورید.

نظر یادتون نره ها

 

نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

فیلم/شبکه‌های اجتماعی در مصر خوب بودند؛ اما در انگلستان هنجارشکن‌اند

امین ثابتی، وبلاگ‌نویس ساکن لندن در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی بی.بی.سی فارسی، با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در لندن، به موضوع مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی در این شهر پرداخت و گفت: شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک تکنولوژی، مانند یک چاقو هستند و ممکن است در کشوری مانند مصر بسیار خوب عمل کنند. اما در انگلستان باعث شکستن هنجارهای اجتماعی شوند.

نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

دانلود اهنگ

آهنگ جدید و فوق العاده زیبای سیاوش قمیشی با نام بازی ، با چهار کیفیت متفاوت ...

آهنگ جدید و فوق العاده زیبای سیاوش قمیشی با نام بازی 


ادامه مطلب
نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

دانلود اهنگ

آهنگ جدید و بسیار زیبای حجت درولی به نام منو نزدیکتر حس کن ، با سه کیفیت متفاوت ...

[ تنظیم : پیمان امدی ]

آهنگ جدید و بسیار زیبای حجت درولی به نام منو نزدیکتر حس کن

 


ادامه مطلب
نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

دانلود اهنگ

آهنگ جدید و فوق الـــعاده زیبای حسین زمانی به نام خوشم با تو ، با سه کیفیت متفاوت ...

[ ترانه و آهنگ : افشین سیاه پوش / تنظیم : پویان اعتصامی ]

آهنگ جدید و فوق الـــعاده زیبای حسین زمانی به نام خوشم با تو

برای دانلود به ادامه ی مطلب برید


ادامه مطلب
نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

عکس های زیبا

امیدوارم که از این عکسهای خوشتون بیاد.

  

 

نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

::: عجیب ترین دانستنی های دنیا :::

یک سوسک حمام می‌تواند 9 روز بدون سر زندگی کند تا اینکه از گرسنگی بمیرد
.
یک کوروکودیل نمی‌تواند زبانش را بیرون در بیاورد.
حلزون می‌تواند 3 سال بخوابد.
به طور میانگین مردم از عنکبوت بیشتر می‌ترسند تا از مرگ!
اگر جمعیت چین به شکل یک صف از مقابل شما راه بروند، این صف به خاطر
سرعت تولید مثل هیچ‌وقت تمام نخواهد شد.
خطوط هوایی آمریکا با کم کردن فقط یک زیتون از سالاد هر مسافر در سال
1987 توانست 40000$ صرفه‌جویی کند.
ملت آمریکا بطور میانگین روزانه 73000 متر مربع پیتزا می‌خورند.
چشم‌های شترمرغ از مغزش بزرگتر است.
بچه‌ها بدون کشکک زانو متولد میشوند. کشکک‌ها در سن 2 تا 6 سالگی ظاهر
می‌شوند.
کوبیدن سر به دیوار 150 کالری در ساعت مصرف می‌کند.
پروانه‌ها با پاهایشان می‌چشند.
گربه‌‌ها می‌توانند بیش از یکصد صدا با حنجره خود تولید کنند در حالیکه
سگ‌ها کمتر از 10 تا!
ادرار گربه زیر نور سیاه می‌درخشد.
تعداد چینی‌هایی که انگلیسی بلدند، از تعداد آمریکایی‌هایی که انگلیسی
بلدند، بیشتر است!!
دوئل کردن در پاراگوئه آزاد است به شرطی که طرفین خون خود را بر گردن
بگیرند.
فیل‌ها تنها حیواناتی هستند که نمی‌توانند بپرند.
هر بار که یک تمبر را میلیسید 10/1 کالری انرژی مصرف می‌کنید.
فورییه 1865 تنها زمانی بود که ماه کامل نشد.
کوتاهترین جمله کامل در زبان انگلیسی I am است.
اگر عروسک باربی را زنده تصور کنید سایزش 33-23-39 و قدش 2 متر و 15
سانتی‌متر خواهد بود با گردنی 2 برابر بلندتر از یک انسان نرمال.
تمام خرسهای قطبی، چپ دست هستند.
اگر یک ماهی قرمز را در یک اتاق تاریک قرار دهید، کم کم رنگش سفید می‌شود
.
اگر به صورت مداوم 8 سال و 7 ماه و 6 روز فریاد بزنید، انرژی صوتی لازم
برای گرم کردن یک فنجان قهوه را تولید کرده‌اید.
در مصر باستان افراد روحانی تمام موهای بدن خود را می‌کندند حتی ابروها
و موژه‌ها.
کوتاه‌ترین جنگ در تاریخ در سال 1896 بین زانزیبار و انگلستان رخ داد که
38 دقیقه طول کشید.
در 4000 سال گذشته هیچ حیوان جدیدی رام نشده است.
هیچ‌وقت نمیتوانی با چشمان باز عطسه کنی.
تعداد انسان‌هایی که به وسیله خر کشته می‌شوند، از انسان‌هایی که در سانحه
هوایی می‌میرند بیشتر است.
چشم‌های ما از بدو تولد همین اندازه بوده‌اند، اما رشد دماغ و گوش ما
هیچ‌وقت متوقف نمی‌شوند.
هر تکه کاغذ را نمی‌توان بیش از 9 بار تا کرد.
در هرم خئوپوس در مصر که 2600 سال قبل از مبلاد ساخته شده است، به
اندازه‌ای سنگ به کار رفته که می‌توان با آن دیواری آجری به ارتفاع 50
سانتی‌متر دور دنیا ساخت.
اگرتمام رگ‌های خونی را در یک خط بگذاریم، تقریبا 97000 کیلومتر می‌شود.
وقتی مگس بر روی یک میله فولادی می‌نشیند، میله فولادی به اندازه دو
میلیونیم میلیمتر خم می‌شود.
آمریکا تا 50 میلیون سال دیگر دو نیم خواهد شد.
عدد 2520 را می‌توان بر اعداد 1 تا 10 تقسیم نمود، بدون آن‌که خارج قسمت
کسری داشته باشد.
30 برابر مردمی که امروزه بر سطح زمین زندگی می‌کنند، در زیر خاک مدفون
شده‌اند.
تنها حیوانی که نمی‌تواند شنا کند، شتر است.
شیشه در ظاهر جامد به نظر می‌رسد ولی در واقع مایعی است که بسیار کند
حرکت می‌کند.
در هر ثانیه بیش از 5000 بیلیون بیلیون الکترون به صفحه تلویزیون
برخورد می‌کند و تصویری را که شما تماشا می‌کنید، بوجود می‌آورد.
شانس شبیه بودن دو اثر انگشت، یک به 64 میلیارد است.
یک لیتر سرکه در زمستان سنگین‌تر از تابستان است.
قد انسان تا 20، 25 سالگی و گاها 40 سالگی بلند می‌شود و از چهل سالگی
به بعد، قد انسان هر دو سال حدود 6 میلی‌متر کوتاه می‌شود.
فقط با از دست دادن یک درصد از آب بدن، احساس تشنگی می‌کنیم!
دهان انسان روزانه یک لیتر بزاق تولید می‌کند.
چیتا یا یوزپلنگ سریع‌ترین حیوان خشکی است. او در عرض فقط 3 ثانیه 100
کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. رکوردی که حتی سریع‌ترین خودروهای فراری
هم نتوانسته‌اند بشکنند.
کرم‌های ابرشیم در 56 روز، 86 هزار برابر خود غذا می‌خورند.
تنها قسمت بدن که خون ندارد، قرینه چشم است.
شتر در 3 دقیقه 95 لیتر آب می‌خورد.

امیدوارم که خوشتون اومده اشه .

 

نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

نگاهی به اولین حریف تیم ملی در مقدماتی جام جهانی 2014؛ اولین آسیایی های حاضر در جام جهانی

 سرمربی: ویم رایسبرگن
متولد 18 ژانویه 1952 در هلند؛ این مربی 59 ساله که در دوران بازی اش مدافع تیم سرشناس فاینورد بود، کمتر از دو ماه پیش بود که هدایت اندونزی را بر عهده گرفت و جانشین آلفرد ریدل شد. رایسبرگن در دروان حضورش در تیم ملی هلند دو بار با این تیم نایب قهرمان جام جهانی 1974 و 1978 شد. او سابقه مربیگری در تیم ملی ترینیداد و توباگو را دارد و در جام جهانی 2006 نیز در کادر فنی این تیم حضور داشت. این مربی قبل از حضور در تیم ملی اندونزی نیز سرمربی تیم ماکاسار در این کشور بود.
ستاره: بامبانگ پامونگکاس
مهاجم 31 ساله باشگاه پرسیا جاکارتا، بازوبند کاپیتانی تیم ملی اندونزی را بر بازو می بندد و رکوردار بازی و گل ملی در تاریخ فوتبال اندونزی است: 76 بازی ملی و 36 گل. کاپیتان اندونزی سابقه بازی در لیگ هلند را نیز دارد و در لیگ اندونزی نیز 142 گل به ثمر رسانده است.

سابقه حضور در جام جهانی
اندونزی اولین تیم آسیایی بود که حضور در جام جهانی را تجربه کرد، البته با نام هند هلند، چرا که در آن زمان مستعمره هلند بود. این تیم در جام جهانی 1938 فرانسه حضور یافت و با شکست 6- صفر مقابل مجارستان در دور اول حذف شد. تنها حریف اندونزی در دور انتخابی مسابقات نیز ژاپن بود که این تیم نیز انصراف داد و اندونزی بدون حضور در مسابقات مقدماتی پای به جام جهانی 1938 گذاشت.
اندونزی اولین بار با این نام در مقدماتی جام جهانی 1950 حاضر شد، اما از ادامه مسابقات انصراف داد. قرمز و سفیدها(لقب تیم ملی اندونزی) تا جام جهانی 1970 اجازه حضور در مسابقات مقدماتی را نداشتند، اما از مقدماتی جام 1974 بار دیگر وارد عرصه مسابقات شدند و در هر دوره نیز در مرحله مقدماتی حذف شده اند.

مقدماتی جام جهانی 2014
اندونزی از مرحله دوم مسابقات وارد شد و در دو بازی رفت و برگشت مقابل ترکمنستان قرار گرفت. بازی رفت در عشق آباد 1-1 شد و در بازی برگشت اندونزی 4-3 پیروز در مجموع با حساب 5-4 راهی مرحله گروهی شد. بازی برگشت این تیم مقابل ترکمنستان در جاکارتا 88 هزار تماشاگر داشت که فعلاً پرتماشاگرترین بازی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 است.
نتایج اخیر
اندونزی در سال 2011 دو بازی در مقدماتی جام جهانی و دو بازی دوستانه انجام داده است. این تیم در ماه دسامبر سال گذشته نیز 7 بازی در جام سوزوکی انجام داد که 6 برد و یک باخت بدست آورد. بهترین نتیجه این تیم طی یک سال اخیر پیروزی 6- صفر مقابل لائوس بوده است. اندونزی قبل از رویارویی با تیم ملی ایران یک برد 4-1 مقابل فلسطین و یک باخت 1- صفر مقابل اردن داشته است.
رتبه در رده بندی فیفا: 131 در جهان، بیستم در آسیا
تیم فعلی: برای دو بازی اول در مقدماتی جام جهانی 20 بازیکن به تیم ملی دعوت شده اند. همه این بازیکنان در لیگ اندونزی شاغل هستند. میانگین سنی تیم 31/3 سال است که جوانترین بازیکن تیم 20 سال و مسن ترین بازیکن نیز 31 ساله است. به جز یک دروازه بان و یک مدافع، بقیه بازیکنان دارای بازی ملی هستند.

به هر حال امیدواریم که تیم ملی کشورمون تو این بازی پیروز بشه .

نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

گابریل میلیتو: پپ گواردیولا کلید موفقیتهای بارساست



سایت گل- گابریل میلیتو، مدافع باشگاه ایندپندینته، در صحبتهایی اعلام کرد که پپ گواردیولا، مربی جوان بارسلونا نقشی کلیدی را درموفقیتهای بارسا ایفا می کند
این ستاره آرژانتینی بعد از 4 فصل حضور در تیم کاتالان تابستان امسال بارسلونا را به مقصد ایندپندینته ترک کرد تا به تیمی که در طول سالهای 1997 تا 2003 در آن توپ می زد بازگردد.
میلیتو در صحبتهایی که در اسپورت بازتاب یافت گفت:« گواردیولا مربی مبتکری است. او بهترین مربی ای است که تابه حال داشته ام و کلید موفقیتهای بارسلوناست.»
این بازیکن 30 ساله در ادامه به این نکته اشاره کرد که مقاسه کردن مسی در بارسلونا و در تیم ملی آرژانتین کار اشتباهی است:« ما اشتباه می کنیم که سعی می کنیم تا دو تیم مختلف را با هم مقایسه کنیم. لئو ر 60 بازی با هم تیمی های یکسانی بازی می کند. وظیفه او ارائه یک بازی خوب در بارسلوناست. او می داند که در زمین مسابقه می خواهد چه کند و برای این کار تلاش می کند.»

نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

گلزنی معدنچی برای الشعب

مهزارد معدنچی بازیکن ایرانی تیم الشعب در اولین بازی خود برای این تیم موفق به گلزنی شد. الشعب در اولین بازی دوستانه این فصل مقابل مسافی قرار گرفت و 4-3 به پیروزی رسید. در این بازی مهرازد معدنچی عملکرد خوبی داشت و زمینه ساز گل اول شد. شوت این بازیکن را در ریباند محمد سیف تبدیل به گل کرد. معدنچی در اواسط نیمه اول نیز از روی یک ضربه آزاد گل سوم الشعب را به ثمر رساند. الشعب در این فصل در لیگ دسته اول امارات حضور دارد و مسابقات این تیم از یک ماه آینده آغاز می شود.

نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

هخامنشی ها در آرای هگل

از دیدگاه سیاسی، ایران زادگاه نخستین امپراتوری راستین و حکومتی کامل است که از عناصری ناهمگن [بی گمان به معنای نسبی] فراهم می آید. در اینجا نژادی یگانه، مردمان بسیاری را دربر می گیرد (ولی این مردمان) فردیت خود را در پرتو حاکمیت یگانه نگاه می دارند. این امپراتوری نه همچون امپراتوری ، پدرشاهی، و نه همچون امپراتوری ، ایستا و بی جنبش، و نه همچون امپراتوری ، زودگذر، و نه همچون امپراتوری ترکان بنیادش بر ستمگری است. برعکس، در اینجا ملت های گوناگون در عین آنکه استقلال خود را نگاه می دارند، به کانون یگانگی بخشی وابسته اند که می تواند آنان را خشنود کند. از این رو امپراتوری ایران، روزگاری دراز و درخشان را پشت سر گذارده است و شیوه پیوستگی بخش های آن چنان است که با مفهوم (راستین) کشور یا دولت، بیشتر از امپراتوری های دیگر مطابقت دارد.

نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

قانون اساسی «آمريكا» با الهام از «كوروش‌نامه» نوشته شد

«به گمان بسيار، بنجامين فرانكلين با الهام از "كوروش‌نامه"ي گزنفون، بخش‌هايي از قانون اساسي و حقوق مدني آمريكا را نوشت. او كتاب "كوروش‌نامه" را خوانده بود و با ويژگي‌هاي رفتاري و شيوه‌ي كشورداري كوروش بزرگ آشنايي داشت. اين نكته‌اي است كه از ديد ديگران پنهان مانده است. هرچند تاريخ ما آن اندازه درخشان هست كه نيازي به گوشزد كردن اين سخن نباشد كه خدمات ايرانيان به تمدن جهاني، تا چه اندازه باارزش و بزرگ بوده است.»

 

نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

سخنان کوروش بزرگ - Cyrus The Great quotes - سخنان کوروش کبیر
پرونده:KyrosCeremonies.jpg

 
همواره نگهبان کیش یزدان باش، اما هیچ قومی را وادار مکن که از کیش تو پیروی کند و پیوسته به خاطر داشته باش که هر کسی باید آزاد باشد تا از هر کیش که میل دارد پیروی کند.
***
فرمان دادم بدنم را بدون تابوت ومومیایی به خاک سپارند
تـا تـکــه تـکــه ی بـدنـم قـسـمـتـی از خـاک ایـران شــود
***
منم کورش، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه توانمند، شاه بابـِل، شاه سومر و اَکـَد...، شاه چهار گوشه ی جهان
***
ارتش بزرگ من به صلح و آرامی وارد بابل شد نگذاشتم رنج و آزاری به مردم این شهر و این سرزمین وارد آید. وضع داخلی بابل و جایگاه های مقدسش قلب مرا تکان داد
***
من برای صلح کوشیدم
***
من برده داری را بر انداختم، به بدبختی آنان پایان بخشیدم.
***
فرمان دادم که همه ی مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و آنان را نیازارند
***
فرمان دادم که هیچکس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند.

 

***

 

 

باران باش و ببار و نپرس کاسه های خالی از آن کیست . ( کوروش بزرگ )

نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 11 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

تجارت در دوره ساسانیان

تمرکزگرایی دولت ساسانی تغییرات مهمی در تجارت آن دوره ایجاد کرد، علاوه بر آن استقلال شهرهای کاروانی سوریه و بین‌النهرین نیز از بین رفت. عموما بازرگانی تحت حکومت ساسانیان همراه با سلسله مراتب قانونی، به خوبی سازماندهی شده بود.
در اواخر سده چهارم میلادی تهاجم بدویان به آسیای مرکزی و ایران شرقی به طور قابل ملاحظه‌ای مانع تجارت در شرق شد. اما با این وجود ، توسعه دیوان سالاری پایدار در هر دو امپراتوری بیزانس و ساسانی و رشد اهمیت تجارت بین آن ها و همچنین تجارت با شرق دور به پیشرفت در طول دوره خسرو اول (۷۹ _ ۵۳۱ م) و جانشینانش کمک کرد.
در این مدت «سغدیان» فعال‌ترین بازرگانان جاده ابریشم بودند. چینی‌ها، میوه، شراب، آثار فلزی (به خصوص از آهن)، زره، ظروف شیشه‌ای و همه نوع سرگرمی‌های سغدی را وارد می‌کردند. برای مثال اسلوب و مضامین هنری ایران ساسانی با طرح طاووس نر و اسب‌های بالدار روبه‌روی هم بر جامه‌های کتان ظاهر شد که در آسیای مرکزی، چین و حتی ژاپن عمومیت داشت. با این وجود اشیای کمی از این نوع و با منشاء ایرانی باقی مانده است.

نويسنده: Amir تاريخ: پنج شنبه 10 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

اهورا مزدا در سخنان زرتشت «گاتاها»-برای مسابقه ی پست زنی

از اين رو، با توجه به سخنان زرتشت در گاتاها، مي توان اذعان كرد كه او، به خدايي واحد و قادر مطلقي كه خالق همه چيز است اعتقاد داشت. يعني زرتشت هم به توحيد ذاتي و هم توحيد خالقي را باور داشت. حتي به نظر مي رسد كه زرتشت تدابير و امور عالم را نيز به خداي واحد يگانه نسبت داده و او را رب و مدبر عالم مي داند آنچه در يسنا 44 آمده است و پيشتر به آن اشاره شد بر اين ادعا صحه می گذارد .

نويسنده: Amir تاريخ: پنج شنبه 10 شهريور 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

سلام دوستام امیدوارم حالتون خوب باشه . از این که به وبلاگه من اومدید ازتون ممنونم . امیدورام که لحظات خوبی رو در این وبلاگ سپری کنید . یه دنیا از همتون ممنون . نظر یادتون نره ها !!!!!!

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to artemiya.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com